Hire Friends


Friday 14 June 2019

pengalaman budak medic

so guy aku nak cerita sikit pasal kehidupan medic ni......nak kata susah tu tak ad lah sangat...mostly ko kena rajin je. kalau kau malas..mmg fail la jawapnye...so first year aku kat sini mmg heaven plus hell....seronok sebab jumpa kawan kawan baru, lepas tu belajar benda baru but ada benda yang menyebabkan tak best...subjek epidemology...serius,module(yang ni macam subjek la jugak) yang aku rase paling susah....dan module ni yang menyebabkan aku terpaksa repeat 1 year lagi kat sini...actually module epi ni ajar cara buat research je...lepas tu kitaorg belajar pasal anatomy...yang ni serius tak tipu memang best...sebab ko belajar apa benda yang ada dalam badan kita ni...tulang,darah, paru2, jantung dan byk lagi...lepas tu ko belajar pasal fungsi dia pulak la kan...tak kan belajar pasal organ je..selain tu kitaorg belajar gak biochem(bio + kimia)....yang ni pening kepala sikit...sbb dah lupa apa yang belajar time matrik dulu..ahahahha....next module kami belajar pasal etika dalam bidang kedoktoran...macam always put the patients life first...macam gitu la kot....habis satu semesters...next semester aku sambung lain kali
Yang ni member aku year 1 tapi new batch la...nnt aku cerita lagi lanjut

No comments:

Post a Comment